24. januar 2013

Exodus (pilot)

Baggrundstegninger til sci-fi film

Den danske upcomming sci-fi film, Exodus (instrueret af Tommy Ipsen), er en blanding mellem live action-optagelser af skuespillere, 3D-rumskibe og 2D tegnede baggrunde.

Piloten, som skal bruges til at skaffe midlerne til den endelige filmproduktion, er 20 min. lang og har Kristofer Hivju (Game of Thrones), Cyron Melville (En Kongelig Affære), Brigitte Nielsen (Stallones eks) og Matias Varela (Snabba Cash) i hovedrollerne.

Selve baggrunds-rummet i disse tegninger er lavet af Thomas Pringle, en dansk concept artist, der bor i Canada - hans tegninger danner grundlag for alle baggrunde gennem hele filmen.

Jeg blev hyret til at tegne disse lemlæstede stenkæmper til selve vendepunkts-scenen, hvor det går op for hovedpersonen, hvilken forbrydelse mennesket begår mod de fremmede stenkæmper, som man kan udvinde energi fra. Mit clue fra instruktøren var: Terror, horror og mørke!

Følg projektet på facebook

Kunde: TSOMM Pictures, Tommy Ipsen
Min rolle: Baggrundstegner







Trailer (mine tegninger ses tilsidst i traileren)







Læs mere om filmen på GiantFreakinRobot og på følg på Facebook


Bag-om-tegningerne:

Her kan du se nogle eksempler på, hvad jeg har tegnet/samplet, og hvad der er den originale baggrund - jeg har lysnet billedet, så man bedre kan se detaljerne, som med vilje er blevet næsten skjult i mørket for at overlade mere til fantasien >:-)
I tegningerne er der bl.a. brugt fotos af dyre-indvolde og af special effects (fx åben brystkasse) fra film som Candyman.


... ... ...